به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حسن عباسي تحليلگر مسائل استراتژيك عصر امروز در همايش جبهه مقاومت بين‌المللي كه در دانشگاه تهران برگزار شد، با تقدير از مقاومت ملت كوبا در مقابل جبهه استكبار اظهار داشت: امروز ملتهايي كه مي‌توانند در كنار هم براي مقاومت قرار بگيرند، متاسفانه پراكنده هستند. 
وي با بيان اين كه امنيت بعضي از محيط‌ها را بايد در بيرون جستجو كنيم، افزود: عدالت در درون مرزها محقق نمي‌شود؛ مگر اين كه عدالت جهاني محقق گردد. 
عباسي با بيان اين كه آمريكا هر سال كشورهايي از دنيا را تحريم مي‌كند و اين تحريم‌ها به امضاي رئيس جمهورشان نيز مي‌رسد، گفت: آمريكايي‌ها به خود اجازه مي‌دهند كه طرح‌هايي براي آينده كوباي پس از فيدل كاسترو،‌ ونزوئلاي پس از چاوز و سوريه پس از اسد بدهند و حتي براي تجزيه ايران نيز طرح مي‌دهند، اما كافي است كسي طرح آينده آمريكا را اعلام كند تا بلافاصله به او اتهام تروريست بزنند؛ از اين‌رو امروز بايد جنبش دانشجويي جهان جرأت داشته باشد كه براي آينده آمريكا طرح بدهد؛ چرا ما براي تجزيه آمريكا طرح ندهيم. 
وي ادامه داد: فيدل كاسترو كه امروز در بيمارستان بستري است، مربوط به نسل قبل رهبران انقلابي است و نسل جديد مثل چاوز و مورالس فرزندان او هستند و به همين گونه تبلور انقلابيون مسلمان نيز امروز در فردي به نام نصرالله تجلي پيدا مي‌كند. 
اين تحليلگر مسائل استراتژيك با اشاره به انديشه امام حميني، جهان را به دو دسته مستضعف و مستكبر تقسيم كرد و اظهار داشت: وجه اشتراك همه ما از جمله ايران، كوبا، فلسطين، كره شمالي، سوريه و ونزوئلا استضعاف است. 
وي با بيان اين كه ممكن است مسلمان مستكبر هم داشته باشيم، مصر، اردن وعربستان را از جمله مثالهاي مسلمان مستكبر عنوان كرد و خاطرنشان كرد: چاوز براي ما مردمي‌تر و ضداستكبارتر است؛ چون در زمان حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به لبنان سفيرش را از اسراييل فراخوان كرد، اما همين مصر، اردن و عربستان به اولمرت نامه نوشتند و از او درخواست كردند كه حزب الله را از بين ببرد. 
عباسي گفت: به عنوان شخصي آزاد كه وابستگي جناحي ندارم، از دولت و مردم كوبا كه در پرونده هسته‌اي از ايران حمايت كرده‌اند و از ونزوئلا كه با تمام وجود در آژانس بين المللي انرژي اتمي در حمايت از ايران ايستاد، تشكر مي‌كنم. 
وي در ادامه سخنانش گفت:‌ جهان استكبار ما را تك محصولي مي‌خواهد تا بتواند بر ما حكومت كند 
و به همين دليل اكنون كه جهان استضعاف مي‌خواهد محصول ديگري همچون انرژي هسته‌اي را در اختيار داشته باشد، فقط مستضعفين در حمايت از ما ايستاده‌اند. 
اين تحليلگر مسائل سياسي تصريح كرد: به نظر ما چگوارا علي‌رغم آنكه مسلمان نبود، اما يك آزاده بود. 
وي با اشاره به برخي صحبتهايي كه مبني بر فقر ملت كوبا توسط غربي‌ها مطرح مي‌شود، افزود: ملت كوچك كوبا پشت سر چهل كشور انقلابي ايستاد و فقر امروز كوبا ناشي از فشاري است كه جامعه استكباري به خاطر ايستادگي اين ملت بر آنان تحميل كرد. 
عباسي ادامه داد: غربي‌ها به خاطر اين كه كوبايي‌ها را تحقير كنند و بگويند كه همه مشكلات اين كشور به خاطر انقلابي بودنشان است، مي‌گويند كه بيشترين فحشا در اين كشور وجود دارد اما اروپا و آمريكا كه در تلويزيون‌هايشان هر ده دقيقه زنان فاحشه را تبليغ مي‌كنند، نمي‌توانند از اين حرفها بزنند.
اين تحليلگر مسائل استراتژيك با تاكيد بر ضرورت تحرك جبهه پايداري در براي هژموني غرب گفت: چندي پيش جنبش عدم تعهد در كوبا با تمام توان از موضع ايران دفاع كرد اما دوره جنبش غيرمتعهدها تمام شده و بايد يك جنبش غيرمتعهد جديد تشكيل شود؛ چون برخي از اعضاي همين جنبش همسو با امپراليسم آمريكا عمل مي‌كنند. 
عباسي تمدن، امپراطوري،‌امپرياليسم و هژموني را چهار مرحله تشكيل استكبار عنوان كرد و با بيان استدلال‌هايي اظهار داشت: در سال 2035 در جهان 7 كشور در مركز ثقل قرار دارند كه از بين آنان فقط وضعيت سرمايه اجتماعي ايران است كه مناسب خواهد بود و قطعاً‌ ونزوئلا نيز از آرژانتين و برزيل به سرعت پيش خواهد افتاد. 
وي گفت:‌ در آينده براي اداره جهان تنها كشورهايي كه امروز در جبهه مقاومت هستند، توانايي ايستادگي خواهند داشت؛ چون سايرين از نظر سرمايه اجتماعي با مشكلات اساسي مواجه هستند.
عباسي با اشاره به مثالهاي متعدد درباره سلطه‌گري آمريكا و خوي تجاوزكارانه دولتمردان اين كشور اظهار داشت: امروز براي آنان سخت است كه ببينند كشورهايي مثل ايران، ونزوئلا، كوبا، سوريه و كره شمالي از دستشان در رفته و اگر در مكزيك و نيكاراگوآ نيز طرفداران اين موج راي بياورند،‌حياط خلوت آمريكايي‌ها نيز از دست خواهد رفت و آنان ديگر نخواهند توانست جلوي اين موج ايستادگي را كه حاصل چهل سال مقاومت ملت كوبا است، بگيرند. 
وي با اشاره به جزييات پيروزي‌هاي غرور آفرين حزب‌الله افزود: حزب‌الله همينه اسراييل را شكست و حركت اين جنبش نتيجه مدل پيروزي ملت ايران بود. 
اين تحليل‌گر مسائل سياسي با اشاره به اين كه كشورهاي استكباري همچون آمريكا و انگليس با دست اندازي به نقاط مختلف جهان خودشان را سر پا نگه داشته‌اند، اظهار داشت: امپراطوري جهاني دست و پاي خودش را در كشور خود جمع كند تا ببيند آن‌وقت چقدر مي‌تواند شكم مردمش را سير نگه دارد. 
عباسي پايه‌هاي دكترين جنبش مقاومت جهاني را عدالت جهاني، آزادي جهاني و مردم سالاري جهاني عنوان كرد و افزود: بايد جبهه مقاومت جهاني را تشكيل دهيم تا با حاكم شدن عدالت جهاني حق مستضعفان محقق شود. 
وي ماندن مردم كوبا و مقاومت در زير فشارهاي آمريكا را يك امداد الهي عنوان كرد و گفت: كوبا با 47 سال، ايران با 27 سال، كره با 53 سال، فلسطين با 60 سال و ساير كشورهاي مقاوم پيشگامان جبهه مقاومت هستند كه همه بايد در يك آرايش زنجيره‌اي استكبار را تحت فشار قرار دهند. 
وي اساسي‌ترين راهكارهاي به چالش كشيدن آمريكا را توسط جبهه مقاومت جهاني انرژي، گمرك و مناسبات اقتصادي و تهاجم رسانه‌اي و اجتماعي عنوان كرد و با بيان اين كه ما نبايد در اين جبهه از آسيب شناسي يكديگر غافل شويم، اظهار داشت: يكي از اشكالات كوبا اين بود كه دين را كنار گذاشت و از پتانسيل مذهب براي مقاومت بيشتر استفاده نكرد كه دوستان كوبايي بايد در اين زمينه تلاش كنند. 
عباسي ادامه داد: كوبا طرح استراتژيك بلندمدت براي خود اعلام نكرده كه بايد در اين زمينه نيز اقدام كند تا دوستانش در اين جبهه به آن كمك نمايند. 
اين تحليلگر مسائل استراتژيك از كوبا خواست كه براي بقاي مدل اصيل زندگي خود مبارزه با مفاسد و جوان‌گرايي در سيستم اداره كشور اقدام كند. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 21 بهمن 1389برچسب:حسن عباسی,جبهه, مقاومت, جهاني ,
ارسال توسط A.s

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً